1.
Predávajúci
zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov Slovenskej republiky.
Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho podľa platného
Reklamačného poriadku predávajúceho (ďalej v tomto článku len “reklamačný poriadok“) a bez zbytočného odkladu,
inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie vady.
2.
Reklamačný
poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme
elektronického obchodu na internetovej stránke príslušného elektronického
obchodu predávajúceho alebo na základe objednávky riadne vyhotovenej
a prijatej na jednej z prevádzok predávajúceho, a je platný pre
všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
1.
Kupujúci je povinný zoznámiť sa s
reklamačným poriadkom a VOP ešte pred objednaním tovaru. Objednaním tovaru od
predávajúceho súhlasí s uvedeným reklamačným poriadkom.
2.
Predávajúci zodpovedá za vady tovaru a
kupujúci je povinný vady tovaru bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa
platného reklamačného poriadku. Tovar je povinný zabaliť aby nedošlo k jeho
mechanickému poškodeniu počas prevozu a bezodkladne ho odovzdať na predajných
miestach.
3.
Kupujúci je
povinný podať správu Predávajúcemu o vadách tovaru bez zbytočného odkladu po
tom, čo kupujúci vady zistil, kupujúci pri vynaložení odbornej starostlivosti
mal vady zistiť pri prehliadke, ktorú je povinný uskutočniť, alebo sa vady
mohli zistiť neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do
dvoch rokov od doby dodania tovaru, prípadne od dôjdenia tovaru do miesta
určenia určeného v zmluve. Pri vadách, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť,
platí namiesto tejto lehoty záručná doba.
4.
Kupujúci má právo uplatniť si
u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil
výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol
zakúpený u predávajúceho.
5.
Kupujúci je povinný vykonať prehliadku
tovaru pri prevzatí tovaru, Pokiaľ tak neurobí, môže si uplatniť nároky
z chýb zistených pri tejto prehliadky len keď preukáže, že tieto chyby mal
tovar už v čase prevzatia tovaru. V prípade, že kupujúci zistí, že
tovar je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť predajcovi
a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade poškodenia
tovaru po jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru
vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého
správnosť potvrdí dopravca.
6.
Reklamácia mechanického poškodenia
výrobku, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je nutné uplatniť okamžite
po prevzatí zásielky, najneskôr do 24 hodín od doručenia tovaru. Je povinnosťou
kupujúceho dokázať, že mechanické poškodenie nebolo možné ani pri dôkladnom
prezretí tovaru podľa vyššie uvedeného bodu reklamačného poriadku objaviť.
Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia tovaru nie je možné uznať. Pred
prvým použitím je kupujúci povinný preštudovať si záručne podmienky
a návod na používanie a starostlivosť o tovar, a následne
sa nimi dôsledne riadiť.
7.
Kupujúci je povinný reklamovať chyby
a vady tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu, inak kupujúcemu
zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie chyby.
1.
Predávajúci je povinný prijať reklamáciu
uplatnenú prostredníctvom e-mailu alebo osobne kupujúcim, v ktorejkoľvek
svojej prevádzkarni.
2. Predávajúci je povinný urobiť písomný záznam o podanej reklamácii kupujúcim a vybaviť ju v lehote 30 dní.
3.
Predávajúci ukončí
reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru alebo odovzdaním tovaru vymeneného za vadný tovar,
b) vrátením kúpnej ceny tovaru,
c) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
d) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru
4.
O výsledku
reklamácie bude kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného
konania výlučne písomne, resp. e-mailom.
Zákonný
nárok na vrátenie tovaru bez udania dôvodu vzniká len vtedy, keď spotrebiteľ zakúpil
tovar prostredníctvom:
· zmluvy uzavretej na
diaľku (zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutej a uzavretej
výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej
komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa,
najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného
listu alebo ponukového katalógu), a
·
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (zmluvy medzi
predávajúcim a spotrebiteľom uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho
a spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho;
zmluvy na ktorej uzavretie dal návrh predávajúcemu spotrebiteľ na mieste, ktoré
nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho; zmluvy uzavretej v prevádzkových
priestoroch predávajúceho alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej
komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení spotrebiteľa
predávajúcim na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho
alebo zmluvy uzavretej počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou).
Zákonný
nárok na vrátenie tovaru bez udania dôvodu sa nevzťahuje na produkty vyrobene
na písomnú požiadavku klienta: výber modelu, farby, materiálu, typu a rozmeru
tovaru alebo výber a nákup cez katalógovú ponuku.
Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u
predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom
nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na
odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie
spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Spotrebiteľ môže použiť
formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu odovzdal predávajúci. Učiniť tak
môže v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
Spotrebiteľ v tejto lehote nesmie zakúpený tovar používať
a žiadnym spôsobom ním manipulovať okrem skutočnosti keď tovar na vlastné
náklady doručí predajcovi alebo na vlastné náklady zabezpečí jeho spätné
doručenie. Vrátenie tovaru bez udania dôvodu je možné len v prípade ak
tovar nebol rozbalený a originálny obal, v ktorom kupujúci prevzal
tovar nie je narušený.
Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy je predávajúci povinný
bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia vrátiť
spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v
súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných
nákladov a poplatkov. Na druhej strane, spotrebiteľ musí najneskôr do 14 dní
odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu.
Upozornenie:
Žiadny právny predpis nepriznáva spotrebiteľovi nárok na bezdôvodné vrátenie
tovaru, zakúpeného v tzv. kamennom obchode (prevádzkarni). Ak predávajúci
takúto možnosť (prípadne možnosť výmeny tovaru za iný tovar) spotrebiteľovi
ponúka, činí tak nad rámec svojich povinností. Nárok na bezdôvodné vrátenie
alebo výmenu tovaru nie je právne vymáhateľný.
1.
Záručná doba na nový
tovar je v súlade s § 620 Občianskeho zákonníka 24 mesiacov.
2.
Nebezpečenstvo
škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od
predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu predávajúci
umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
3.
Záruka sa
nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním.
Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa ani
reklamovať.
4.
Záručná doba
sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu
záručnej opravy tovaru.
5. Pri predaji tovaru podnikateľom je záručná doba 12 mesiacov. Predpokladá sa, že podnikateľ bude tovar používať na profesionálne účely a v porovnaní s bežným spotrebiteľom bude tovar pri používaní viac namáhaný alebo opotrebovaný. Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.
V prípade výmeny výrobku v záručnej lehote je záruka obnovená v plnej výške. Zákazník dostane nový záručný list, kde bude uvedené nové sériové číslo. Ďalšia prípadná reklamácia sa bude uplatňovať na základe tohto nového záručného listu.
V záručnej
lehote presahujúcej dĺžku záručnej lehoty stanovenej Občianskym zákonníkom
(zákonná záručná lehota), nie je možné žiadať výmenu výrobku alebo uplatniť
odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Nakupujúci
– spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu
(e-mailom na info@sedacky-kykyn. Sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým
predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci
porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na
ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na
začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov
(ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a
oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ
podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Spotrebiteľ
môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov
RSO, ktorá je dostupná online na
http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm. Alternatívne riešenie sporov
môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení
spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti,
zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu
medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo
súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka
len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka
sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od
spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu
maximálne do výšky 5 EUR s DPH. Podrobnejšie informácie o celej problematike
nájdete v Zákone č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, v
Nariadení Európskeho parlamentu a rady EÚ č. 524/2013 a v Zákone č. 102/2014 o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku alebo poskytovaní služieb na
základe zmluvy uzavretej na diaľku (znenie od 1.2.2016).